2012/10/23

人生旅程之最感謝的大學老師

先說一下 以下是真人真事
古早時代的UNIX主機 很多patch都沒有上
所以去論壇找一些程式自己compile一下
Run一下就能取得學校主機的root權限
偏偏老師又喜歡把解答啊 考卷啊 放在自己的目錄裡

有一天學弟拿了超然的計算機程式設計期末作業叫我寫
這位老師的作業都比較難 那時還不太懂甚麼叫做DFS BFS
所以寫不出來

我就把老師的解答拿給他交
老師居然只是從系館衝出來 請他重寫
沒有責備他或是當掉他

挖靠 哪有這麼好的老師啊

所以我就故意去修他的選修課 跟他混熟
目的只是為了推薦甄試的第二封推薦信
他還教我如何口試 等等有的沒有的
真可謂是我的恩師
也是我這一輩子的偶像
我要像他一樣對人這麼好.....

Please be advised that this email message (including any attachments) contains confidential information and may be legally privileged. If you are not the intended recipient, please destroy this message and all attachments from your system and do not further collect, process, or use them. Chunghwa Telecom and all its subsidiaries and associated companies shall not be liable for the improper or incomplete transmission of the information contained in this email nor for any delay in its receipt or damage to your system. If you are the intended recipient, please protect the confidential and/or personal information contained in this email with due care. Any unauthorized use, disclosure or distribution of this message in whole or in part is strictly prohibited. Also, please self-inspect attachments and hyperlinks contained in this email to ensure the information security and to protect personal information.

沒有留言:

張貼留言